måndag 2 januari 2017

2017 är här för att stanna! I ett helt år...

Dags att skriva lite här igen. Väljer att berätta om ett bokpaket som kom idag. Jag har beställt det från Litteraturräven, en alldeles ny bokklubb, eller vad man nu bäst kallar det. Spännande affärsidé. Två unga tjejer som vill leta upp egenutgivna böcker de själva gillar och sedan skicka ut en eller två böcker som bokpaket tillsammans med lite överraskningar.
Planen är att mina böcker ska dyka upp i deras paket med tiden ...

I premiärboxen låg en bok (förstås). Den heter Imbecill och är skriven av Siv Jägerung. Jag har börjat läsa lite i den och den är helt okej vad gäller språk och textens utseende, styckeindelning och dialogutforming. Handlingen är gripande, särskilt som den grundar sig på ett verkligt livsöde.
Blir nog en recension här med tiden.

Förutom boken hittade jag en bit choklad med spännande smak av kaffe och kokos. Samt en förpackning med exklusiva tepåsar. Och allra finast kanske: ett bokmärke som är handmålat vad jag kan förstå. Akvarell. Ett par snötyngda granar under en smal månskära. Allt invirat i lila silkespapper som matchar bokomslaget. Snyggt!

Jag kommer köpa fler av deras bokpaket av ren och skär nyfikenhet! Det blir nyttigt för mig att läsa annat än fantasy ...



P.s. När jag letade på nätet efter information om boken Imbecill, hamnade jag på Boktipset.se. Sökte på mitt eget namn av ren nyfikenhet. Alla mina böcker finns där och jag blir så varm i kroppen av att se hur höga betyg de har fått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar