torsdag 3 november 2016

Den tunna hinnan - recension

Idag ska jag inte presentera en egen recension av något jag själv har läst. Nädå. Nu har jag just läst en recension av min senaste bok, Den tunna hinnan. Det är Neras bokrecensioner som skrivit den. Så här positivt uttrycker hon sig:
Helt klart lika bra som resten av böckerna Ahlberg skrivit. Jag gillar att det utspelar sig i samma miljöer och att saker från hennes andra tre böcker tas upp även i denna, men jag gillar att det är nya karaktärer. Även om det är kul att få lära känna gamla karaktärer mer och mer är det så mycket roligare att få lära känna någon ny.
Även i denna boken beskrivs miljöerna utförligt och man kan se hur Ahlbergs språk utvecklats. Jag är imponerad över hur hon lyckats skapa sin alldeles egna fantasy-värld. Den är inte lik någon jag tidigare läst om.
Jag ger boken en klar femma av fem möjliga (5/5).
Det är alltid lika nervöst att läsa en recension av någon av mina egna böcker. Och alltid lika fantastiskt roligt att få positiva omdömen! Givetvis! För visst kan jag tycka att det jag skrivit är precis vad jag själv skulle vilja läsa, men för den skull behöver det ju inte vara någon annan som gillar det. Självförtroendet är så skört, så skört ...

Jag tror att denna bokbloggare är en helt ung tjej, vilket är glädjande då jag ibland tänker att det är nog mest äldre med gott om tid som gillar mina böcker, eftersom det inte är så actionhäftigt tempo i dem.

Vill man läsa mer om historien bakom det speciella bokomslaget, så har jag berättat den här.

Ikväll tror jag att jag ska fira genom att unna mig en utsökt god chokladtryffel köpt hos kära syrran! Kanske ett litet glas vitt vin till den. Mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar