onsdag 7 september 2016

Den tunna hinnan mellan världarna


I förrgår hämtade jag ut ett antal rätt illa medfarna kartonger som anlänt från tryckeriet i Polen. Det var med fjärilar i magen och näst intill darrande fingrar jag skar upp den första. Hur hade böckerna klarat transporten? Har haft dålig erfarenheter av en tidigare försändelse, som råkade ta omvägen över England. Min andra farhåga var att bokens omslag inte skulle visa sig motsvara mina förväntningar. Hade färgerna fått de rätta nyanserna? Var det för mörkt, eller för blekt? Framträdde titeln på ett läsbart sätt? Och verkade inlagan korrekt?


Men jag hade inte behövt oroa mig! Inuti den större kartongen fanns två mindre paket som var väl skyddade av omslagspapper och bubbelplast. Bara någon enstaka bok har skadats lite i ryggen, helt acceptabelt. Och omslaget! Det är definitivt precis som jag vill ha det, vilken lättnad! När jag hastigt bläddrar igenom boken ser även texten ut som den ska.


Nykomlingen i min lilla bokfamilj på fyra titlar, ska närmast nu bli presenterad för världen på Litteraturrundan i Växjö den 17 september. Det är en alldeles ny tillställning, en sorts bokmässa med tema fantasy och science fiction, anordnad av Författarcentrum Syd genom Sofi Poulsen. Jag kommer dela bord med min förlagskollega Gabriella P Kjeilen och tillsammans kommer vi representera fyra författare, varav tre tillhör Seraf förlag. Får väl bli ett blogginlägg om hur det gick sedan.

Så här presenteras dagen på Facebooksidan:
Du kommer ha möjlighet att träffa fantasyförfattare och illustratörer och även köpa deras verk. Det blir föreläsningar, workshop, bildspel, sagostund, utställare, berättarstund m m  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar