söndag 21 augusti 2016

Nästa bok...

Har nu skickat in min fjärde bok till tryckeriet (via Serafs förlag). En fristående denna gång, med titel Den tunna hinnan, om nu någon missat det. Känner mig lite tjatig ... Efter allt redigerande är det nu dags att fortsätta skriva nytt, vilket ju onekligen är roligare än att bara redigera.

Valt att fortsätta med fjärde delen ur min serie om Ön. Kan inte låta bli. Är så kul att återse mina kära karaktärer, få tufsa till dem lite, låta de yngre utvecklas och de äldre stelna till. Samt kasta in ett par nya personligheter i handlingen. Spännande att se vart det ska ta vägen, även om jag har rätt bra hum om det redan.

Fick en ingivelse i går kväll, nämligen att kolla upp när jag började skriva på respektive bokmanus. Förvånade mig själv att det är så länge sen ändå. Att det tar flera år från start till tryck. Och att jag ändå skrev dem så tätt, skrev så intensivt. Se själva nedan:

Porten (del 1 i serien om Ön)
Äldsta filen med bokförslag är från oktober 2010.
Färdig manusfil april 2011.
Tryckning Vulkan hösten 2013, Antares hösten 2014, Seraf hösten 2016.

Delad identitet (del 2)
Äldsta filen från mars 2011.
Första manusfil juni 2011.
Tryckning Antares hösten 2014 (tillsammans med omtryck av Porten)

Kvinnan med silverhåret (del 3)
Äldsta filen juli 2011.
Första manusfil jan 2012.
Tryckning Antares hösten 2015.

Den tunna hinnan (fristående)
Äldsta filen feb 2013.
Första manusfil maj 2016
Tryckning Seraf hösten 2016

Livsstenarna (arbetsnamn del 4)
Äldsta filen januari 2012
Första manusfil... ja när blir den klar? I vinter? Skrivit 113 boksidor hittills.

Får bli en fin blomma denna gång för att pryda inlägget, clematis.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar