tisdag 2 februari 2016

Recension av Kvinnan med silverhåret!

Har fått en jättefin recension på min nyaste bok, tredje delen i serien om Ön, med titeln Kvinnan med silverhåret. Det är författaren Eva Ullerud som har skrivit den, på sin blogg Eva Ulleruds skrivarlya.

Eva har läst även de två första delarna förstås, hade mest bara positivt att komma med där också. Hon länkar till sina tidigare recensioner i bloggen.
Blir så glad när jag får höra att läsare gillar vad jag skapat! Att de trivs i min värld och känner för mina kära karaktärer. Att de tycker det är spännande att följa handlingen - det är det även är för mig, eftersom jag aldrig vet vad som kommer hända när jag börjar skriva ...

Eva skriver bland annat att "Astrid Ahlberg fortsätter att trollbinda sina läsare".
Och att hon beundrar "det skickliga tecknandet av mänskligt beteende och karaktärernas djup."

Samt att hon verkligen kan  rekommendera serien om Ön till alla älskare av fantastik. Följ länken och läs själva vad hon skriver! Hennes blogg är läsvärd även av andra anledningar än att kolla recensionen!
Kan själv tillägga att även "vanliga" läsare har visat sig kunna uppskatta min form av fantasy.

1 kommentar:

  1. Läst klart denna bok också. Som vanligt när man läser dina böcker fastnar man. Tiden går fort och man blir fängslad. Älskar hur du skriver och detaljerar allt man får värkligen en bild i huvudet. Jag älskar fantasy böcker och du har just nu hoppat över både Rowling, Tolken och min gamla favorit Stephen King. Hoppas du gör fler böcker. För du är bäst
    Mvh Magnud Haukland

    SvaraRadera