lördag 2 januari 2016

2016 - vad väntar detta år?

Alla mina läsare önskas ett riktigt Gott Nytt År!


Jaha minsann. Nytt nästan helt obegagnat år har vi fått, alldeles gratis och vare sig vi vill ha det eller inte... Undrar med både spänning och obehag vad det ska föra med sig. Är ju så oroligt ute i världen och även här i trygga Sverige har vi fått känna av en del av den oron.
Men jag är inte en sån bloggare som skriver om världsproblem utan denna blogg handlar mest bara om mig själv ju... Och mitt skrivande förstås.

Om jag ska ta mina farhågor först, så gäller de min make. Han har parkinson sedan ca 25 år och blir långsamt sämre. Det påverkar ju mig, både känslomässigt och rent praktiskt. Alltmer av min tid behövs för att hjälpa honom på olika vis. Vilket går ut över min fritid och mitt skrivande. Förmodligen kommer det krävas alltmer av mig som anhörig under det kommande året.
Å andra sidan är det till en stor del just på grund av hans deprimerande sjukdom jag började skriva mina böcker. En form av verklighetsflykt som jag fann mer effektiv och givande än att bara läsa vad andra skrivit.

Men för att se lite ljusare på 2016 så har jag klart förväntningar också. Min tredje bok har kommit ut och under detta år bör det komma en och annan recension. Hoppas förstås att de ska vara övervägande positiva! Har redan hunnit få en del korta kommentarer - som varit mycket uppskattande - från snabba läsare. Och lika glad blir man ju varje gång man får beröm, det måste erkännas. Även om jag mest skriver för mitt eget välbefinnande, inte för att göra andra nöjda.

Under 2016 hoppas jag att nästa bok kommer passera tryckpressarna. Eller vad man nu ska kalla den moderna tekniken. Det blir en fristående bok är tanken. Jag har dock inte helt tänkt stänga möjligheten till att länka lite grann till den boken i följande böcker... Den som lever får se. Titeln är klar (jaja, jag vet att jag tjatat om detta tidigare), den ska heta Den tunna hinnan. Min dotter ska göra omslaget. Och jag har skrivit minst 3/4 och vet hur den ska sluta, så det känns mycket positivt!

Till hösten ska Antares förlag delta i den stora bokmässan i Göteborg, och jag med förstås. Också något att se fram emot!

Slutligen hoppas jag hinna läsa fler böcker än under 2015! Har flera på lager och har idag beställt 2 till. Nämligen Gabriella Poopuu Kjeilens Flykten och Robert Jordans sista i hans kilometerlånga serie, som han inte ens hann skriva färdigt helt innan han dog. Har alla delar på svenska så det är lite surt att den sista inte kommer översättas.

Två små mysiga tomtegubbar jag träffade nere i Skåne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar