fredag 6 november 2015

Min tredje bok är här!


Nu är den här, del tre i serien om Ön, alldeles nyfödd ur tryckeriets varma pressar... Och varmt och tryggt omgiven av min dotters fantastiska omslag! Träd spelar en rätt viktig roll i denna bok, inte helt vanliga sådana utan JÄTTELIKA lövträd,samlade i en skog med alldeles speciella invånare. Därav alla löven på omslaget. Efter tvåan, Delad identitet, med sitt lite dystra och dämpade omslag känns det härligt med denna varma, gröna färg, eller hur?

Min förlagskollega Caroline Hurtig på Antares förlag håller på med att förbereda utsläppet på bokmarknaden. Jag har gett henne fria händer att bestämma när den ska gå att köpa. Hon måste ju få lite tid på sig så hon är beredd när alla köpare kastar sig över henne...

Nä nä, jag vet. Jag har ingen jättestor upplaga och ett begränsat antal läsare, men det är ändå många nu som frågat efter del tre. Och jag känner mig så stolt över att ha nått ända hit!

Och nu då? Jo nu får jag ta tag i nästa manus, det blir någon av mina fristående, antagligen Den tunna hinnan jag kommer lägga min tid på. Ett manus som alltså faktiskt redan har en titel! Hoppas den ska bli klar till nästa höst.

2 kommentarer:

  1. Så roligt för dig. Är lite avundsjuk, jag skulle också vilja skriva böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försök! Jag satte bara igång ...

      Radera