torsdag 19 november 2015

Kvinnan med silverhåret ute nu ...

Lite lätt lagom till min födelsedag har jag nu fått hem del tre i min serie om Ön. Från tryckeriet alltså. Fast de flesta exen har min förlagskompis Caroline Hurtig hand om. Det är hon som gör grovjobbet, alltså ser till att sälja böckerna. Både direkt från förlaget och via nätbokhandeln. Man kan nu köpa Kvinnan med silverhåret i alla fall från både Bokus och Adlibris! Den är så färsk att Adlibris fortfarande saknar omslagsfoto. Men framsidan kan man se på Bokus eller här.

På lördag ska jag göra lite försäljningsnytta själv, fast jag tycker det är baksidan med att skriva böcker. Att sälja dem alltså ... Jantelagen antar jag. Men självförtroendet växer med varje positiv recension eller kommentar. Nu är det i alla fall dags för vår lokala bokmässa, nämligen Kronobergsmässan på stadsbiblioteket i Växjö. En riktigt stor historia faktiskt med ett 70-tal författare på plats. Blir tredje året i rad för mig. Brukar inte sälja så många ex, men gissar att i alla fall biblioteket gör som ifjol och köper ett par ex. Har även Caroline Hurtigs böcker till salu, lite som lockbete för mina egna också ...


Nytt för i år är att jag tänker sälja vackra kort som jag gjort från foton min gamla kära klasskamrat Eva Britt Andersson tagit och förvandlat till små konstverk ... Det blir dels små presentlappar, dels något större dubbla kort att fästa vid paketsnöre till exempel.Något jag själv ofta saknat. Lägger några stycken i förslutningsbara plastpåsar som jag köpt på Ink Club. Tusen stycken för under hundralappen... Så är det nån som vill köpa en förpackning på 100 så har jag det med till salu! Påsar alltså. Tänker mig att en sådan påse för kanske 5 kr kan locka fram folk. Själv är jag alltid lite rädd att börja bläddra i andras böcker, tycker det känns jobbigt att lägga ifrån sig boken utan att köpa den.

Vi får se hur det går med detta, slår det väl ut kanske jag utvidgar och börjar sälja från bloggen. Man får förresten bokmärken gratis på mässan, finns ett motiv till varje bok. Min dotters verk!

Tulpaner på burk, fint eller hur?!

Till min stora glädje och lättnad kommer dotter Caroline och hennes sambo till bokmässan vid tolvsnåret och hjälper mig resten av mäss-tiden. Jag vill ju gärna gå runt och kika på mina kollegors bokbord, kanske höra ett och annat föredrag.

Denna bokmässa blir en liten uppvärmning inför 2016 då mina böcker och jag ska vara med på den STORA bokmässan i Göteborg! Fast dit känns det väldigt långt nu när vi inte ens passerat Jul ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar