tisdag 12 maj 2015

Delad identitet, recension av Kim Kimselius

Del två i min serie om Ön heter Delad identitet. Knepig titel som jag inte kan förklara utan att avslöja för mycket. Har inte fått så många recensioner av den ännu, men häromdagen skrev Kim Kimselius en recension på sin blogg, som gjorde mig mycket glad och nöjd.

Så här skrev hon bland annat:

Astrid Ahlberg är veterinär, det märks tydligt i hennes skildringar av djurens beteende, hon lyckas verkligen levandegöra dem. Språket är en njutning och miljö- och personskildringarna är mycket bra. Jag älskar verkligen Astrids sätt att skriva och längtar redan efter tredje delen i serien. Det här är en sträckläsningsbok från första sidan till sista, en ren njutning att försvinna in i berättelsen.

Vill man läsa hela recensionen kan man hitta den här.

***

På en annan blogg har jag blivit intervjuad idag. Frågorna och mina svar hittar ni här

.
Avslutar med himmelsblå förgätmigej i ett hörn av vår vildvuxna trädgård där jag slutat klippa gräset. Tänk att ogräs kan vara så vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar