torsdag 26 februari 2015

Första recensionen på Delad identitet

Nu har den kommit, den första recensionen på den tryckta versionen av Delad identitet - del två i serien på Ön - nämligen på bloggen Fantasygrottan.
Det är en lång recension, som huvudsakligen är positiv. Läs den gärna! Ska jag försöka ta fram det viktigaste negativa så är det väl att recensenten är lite besviken över att handlingen är långsammare än i Porten, att det handlar mer om huvudpersonens inre demoner än om yttre omvälvande händelser. Hon tycker inte att jag följer "storylinen" från Porten, som man bör och förväntas göra i en serie.
Men det glädjer mig att hon har bara positivt att säga om mitt språk, vilket hon tycker har utvecklats i rätt riktning. Mitt sätt att skifta perspektiv dvs byta synvinkel mellan olika karaktärer, fyller henne med beundran ... Jodå så skriver hon minsann.

Jag föstår hennes kritik angående handlingen. När jag skrev Delad identitet var mitt humör inte det bästa. Det avspeglades på skrivandet vilket skapade en mörkare bok, mer analyserande kanske. Läs gärna en annan recension skriven av bloggaren Björn Wirén, som läste det otryckta manuset för nästan precis ett år sedan.

Jag hoppas och tror att Fantasygrottans bokbloggare kommer tycka mer om min tredje bok, som nog kommer bli både min tredje och fjärde eftersom den är för tjock för en volym. Den är mer som Porten, med gott om - som jag själv tycker - intressanta karaktärer att följa och fästa sig vid. Där är huvudtemat tankeläsande, en inte bara positiv egenskap. Dessutom introducerar jag ytterligare en värld. Längtar själv efter att få ut den i tryck!

2 kommentarer:

  1. Det var kul att få läsa din bok, Astrid! Vad bra att se att du tar kritiken med ro, men jag står vid mitt ord när det gäller dit språk, det är riktigt bra!

    SvaraRadera
  2. Du ska ha tack för att du läste och recenserade!

    SvaraRadera