fredag 7 november 2014

Chokladsömmerskan - min syster...

Idag skulle jag vilja framföra min innerliga kärlek till min syster Chokladsömmerskan... Innehavare av butiken Chocolat & antikt i Lammhult. Hon som alltid är min kärleksfulla och stödjande supporter, i mitt skrivande, bokutgivande och i allt annat i mitt liv. Som aldrig dömer eller kritiserar, utan bara är positiv och ALLTID på min sida ... Hur värdefullt är det inte med en sådan supersyster! Arma ni alla som inte är så lyckligt lottade!

Min syster - Anna heter hon förresten, det vågar jag avslöja - är dessutom en mycket duktig egenföretagare. Tillsammans med maken driver hon en choklad- och presentaffär i vars utbud man kan hitta diverse spännande grejer hon komponerat och själv sytt ihop av restlappar från sina sömnadsuppdrag åt Lammhults möbelindustrier. Bakom affären döljer sig en mycket välskött liten trädgård där man kan slå sig ner och njuta av en fika under sommarhalvåret. Massor av olika rosor och andra blommor är ögonfröjd medan chokladpralinen smälter i munnen. Och hennes squashplantor imponerar verkligen med sina många och stora frukter vilka hon generöst delar med sig åt till mig som i år bara fick en enda squash på hela sommaren i min egen odling.

Mitt senaste besök hos min syster inträffade 1 november under Smålands kulturfestival. Maria Bielke von Sydow och jag utnyttjade de stämningsfulla lokalerna till att presentera våra nyutgivna senaste böcker. Maria har berättat och fotat så titta gärna in på hennes blogg!

Nedan några ljuva bilder från Annas trädgård. Tänk vilken sommar vi hade!






4 kommentarer:

  1. Det är så lätt att ta parti och känna sympati för en människa/syster som är så skicklig, snäll och omtänksam.
    Hon finns i min butik...i bokform =)
    Och snart fyller hon jämna år!!! Det ska vi fira =)

    SvaraRadera
  2. Kan bara instämma i dina ord om denna underbara butik Astrid Ahlberg. Underbart med en så fin systerrelation som ni har. Vill också framföra ett varmt grattis till din senaste bok. La in en länk i samband med ett inlägg på Punctum saliens.
    Kanske vi ses i samband med Kronobergs bokmässa? Allt gott till dig och er båda.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Ja vi ses på Kronobergs bokmässa, den missar jag inte! :-)
    Och tack för gratulationen...

    SvaraRadera