lördag 22 november 2014

Ännu en av alla dessa bokmässor ...

... skulle jag kunna utbrista, men det hade inte varit rättvisande. För jag har väldigt liten erfarenhet av bokmässor. Få se nu ... vilka har jag varit på? Idag var det i alla fall Kronobergs bokmässa, som hålls årligen på Växjö stadsbibliotek för författare med Kronobergsanknytning. Där var jag även ifjol. Då hade jag bara med mig Porten. Idag hade jag fyra böcker att erbjuda! Förutom Porten så var det del 2 i min serie, Delad identitet. Dessutom Caroline Hurtigs del 1 och 2 i serien om Själarnas öden, nämligen Ödesgudinnans val och Månfolkets land. Jag fick sålt totalt 8 av våra och är mycket nöjd med det. Kan nämna att samma trevlige unge man som jag nämnde i inlägget ifjol, köpte både min tvåa och Carolines två delar. Tack Max, om du läser detta!

Bokmässan i Göteborg har jag varit på i år. Även ifjol men då utan bok. En jättemässa som gör en tämligen utmattad av alla sinnesintryck. Inte en mässa man kan räkna med att sälja mer än enstaka exemplar på, är min erfarenhet.

Och så är det ju Andra världars bokmässa i Jönköping, avsedd bara för fantasy och science fiction. Där var jag i april och dit vill jag gärna återvända nästa år! Även om jag lär köpa fler böcker än jag säljer...

Det är min magra erfarenhet och det räcker för mig. är så nöjd med att min goda vän, tillika förlagsägaren Caroline Hurtig sköter det mesta med mässor och julmarknader och annan marknadsföring.


 Så här övningsdukade jag hemma. Naivt av mig att tro att jag skulle få så mycket plats haha!


Så här blev det! Bredvid mig sitter gode vännen Jesper Johansson med sin bok Margareta Olsson - En kvinna i tiden.

Bredvid Jesper i sin tur satt Maria Bielke von Sydow. Hon hade ett mycket trevligt och underhållande 6 minuters anförande med 6 tips på hur man skriver en bok. Dessa hittar ni på hennes blogg, följ länken på namnet. Där fanns även flera andra författarvänner, men jag nöjer mig med att nämna dessa i detta inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar