onsdag 3 september 2014

Delad identitet väntar på utgivning!

Nu är manuset till Delad identitet - min andra bok i serien om Ön - på tryckeriet! Liksom en andra upplaga av Porten. Caroline Hurtig på Antares förlag har lagt in båda på Bokrondellen (varifrån bokhandlarna beställer sina exemplar, inte allmänheten alltså). Det går därför att redan nu förboka Delad identitet Bokus. Men man kommer även att kunna köpa böckerna direkt från mig eller från Antares förlag.
Vi räknar med att de ska bli tryckta i tid till Bokmässan i Göteborg, liksom Caroline Hurtigs del två i serien om själarnas öden. Den heter Månfolkets land och är en fortsättning på Ödesgudinnans val. Fina titlar, eller hur? Det hörs nästan på titlarna hur spännande de är ...

På Bokmässan kommer vi ha tio ex av vardera titeln i Egenutgivarnas monter. Men man är inte med där för att i första hand få sälja böcker, det brukar inte bli så många har jag hört. Nej, man är med för att det är roligt och även bra att synas lite. Marknadsföring ... Som kassör i föreningen måste jag ändå vara med där, liksom Caroline som är sekreterare.

Det där med titlar är svårt. Porten hittade jag på nästan direkt, det kändes väldigt logiskt. Delad identitet var lite klurigare. Läste på en del om psykiska sjukdomar och diagnosnamn innan den titeln hade satt sig på plats. Mitt tredje manus (som jag hoppas blir bok till våren, eller i alla fall under 2015), det har jag hittills misslyckats med att namnge. Introducerar där ytterligare en ö och nya huvudkaraktärer. Kanske Caroline kan hjälpa mig hitta rätt titel när hon så småningom har läst det manuset. Efter den tidskrävande bokmässan.
Kanske Silverfolkets ö. Fast den är så stor att den är som en hel värld. Så kanske hellre Silverfolket från Storskogen. Fast det handlar inte så mycket om själva folket, bara om några få individer. Och en annan lika viktig huvudkaraktär kommer från vår värld. Suck så svårt ... Men jag har ju minst ett halvår på mig, kanske kommer namnet till mig när jag gör den sista redigeringen.


Något helt annat till slut: Vi har ett plommonträd som vissa år bär så mycket frukt att grenarna knäcks. Andra år får man leta med blicken och hittar bara enstaka. I år växer det tre stycken tätt tillsammans på en gren precis i ögonhöjd, som jag får väja för när jag går stigen ner mot grinden som leder ut i skogen. För övrigt har jag bara upptäckt fyra till.
Det är ju alldeles uppenbart att trädet ursäktande håller fram detta åt mig: "Se här, du får dessa av mig och förlåt mig för att jag inte orkar åstadkomma mer i år!"

3 kommentarer:

  1. Så väl Porten som Delad identitet finns/kommer att finnas tillgänglig i Chocolat & Antik´s: "Lilla Bokhörnan"!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut :-) Då kan man köpa lite god choklad att mumsa i sig till en härlig kopp te medan man slukar böckerna haha!

      Radera
  2. Så spännande. Ska bli roligt att läsa den :)

    SvaraRadera