måndag 20 januari 2014

Positiv kritik gör mig så glad!

Fick ett mejl idag från en gammal kär kollega jag jobbat ihop med i många år. Han har nu läst ut Porten. Och han hade så mycket positivt att säga att när jag läste upp det för min familj bröt sig rösten av rörelse... Tack Christer om du läser detta!

En annan trevlig överraskning väntade mig på Facebook häromdagen. En kommentar från en författarkollega med egen blogg och egenutgivning se mitt tidigare inlägg här. Hon berättar att de i hennes bokcirkel har valt att läsa boken Porten... Ni kan säkert föreställa er min häpnad! Har aldrig själv varit med i en bokcirkel, men har alltid tänkt mig att man där väljer ut riktiga kvalitetsböcker av erkända författare, gärna nobelpristagare... Inte en bok som min, hur mycket jag än älskar den själv.

Men nu har jag fått en tanke som förklarar det hela. Bokcirkeldeltagarna är säkert själva författaraspiranter! Då kommer det hela i en helt annan dager. Tänk så givande att analysera en nybörjare, fundera och diskutera över hur texten är uppbyggd, hur handlingen avslöjas, replikerna, karaktärerna, miljöbeskrivning... Det tycker jag själv hade varit en mycket intressant infallsvinkel! Kanske jag ska starta just en sådan...Någon som skulle vilja vara med?

När värsta chocken har lagt sig ska jag kontakta bokcirkeln/kommentarskrivaren och fråga henne om jag gissat rätt. Samt be henne vidareförmedla vad de kommer fram till. Om jag nu törs... Jo det gör jag! Uppbackad av dagens prisande mejl!

Tralala lala.. gnolar med i Phil Collins härliga sång i Genesis låtar. Livet är härligt!  

6 kommentarer:

  1. Jag får gåshud =). Jag är så himla glad över att Porten blev en riktig bok till slut, och att du fått så fin kritik från Christer...bland flera =)

    SvaraRadera
  2. Jag kör gärna lite kombinerad bokcirkel och skrivarcirkel om du och de andra två vill :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du här?? Roligt! Ja det kan vi ju ta upp :) Eventuell bokcirkel alltså.

      Radera
    2. Hehe, japp. Jag läser minsann här.
      Det tycker jag vi ska.

      Radera