måndag 6 januari 2014

Imorgon är vardagen här igen

Trettondagen. En sista dag av frihet från klockan. Försökte ta sovmorgon men det var lögn. Å andra sidan är det ju fint om denna dag varar länge! För imorgon måste vi in i vardagslunken igen. Numera har jag inga skolbarn att jaga upp ur sängen, de två som bor kvar hemma sköter sig själva på den punkten. Men senast klockan 8 imorgon bitti ska jag vara tillgänglig på arbetsmobilen såväl som på arbetsmejlen. Arbetsdatorn vilar nu under min privata laptop, vilket ger en bekväm arbetshöjd för denna i kombination med det stoppade handledsstödet jag har klämt fast vid bordskanten.

Vad ska jag då ägna denna sista helgdag åt? Finns en rad med Borden.Som att städa, byta vatten i mitt akvarium, köra ett par maskintvättar, byta lakan, borsta igenom pälsen på hundarna och kolla deras klor, ta hand om överblommade julhyacinter och amaryllisar, laga min dotters stickade tröja etc och osv....
Men det finns också en rad med Skulle vilja... 
Skulle vilja redigera klart min andra bok Dubbel identitet, bara 2/3 kvar.
Skulle vilja köra hela Julkalendern Tomten fryser fast igen i repris med familjen.
Skulle vilja ägna ett par, tre timmar åt att krympa ner min bok-kö.
Skulle vilja påbörja en helt ny bok, som inte ska vara fantasy. Men det går bra med någon av de jag håller på med också - det är bara tre stycken att välja på ...
Etc och osv.

Det får nog bli en blandning. Men misstänker att Borde-högen kommer prioriteras...

Om man kunde sega ner tiden så den gick hälften så snabbt... Jag har "alltid" burit armbandsklocka; förstår inte hur folk klarar sig utan (de kollar mobilen, ja jag vet). Om man inte tittar på klockan lite då och då så kan tiden rinna iväg skrämmande snabbt! Den kan luras och svika, så bäst är att hålla noga koll.

Men nu ska jag ägna mig åt någon timmes redigering innan jag fixar lunch!
Vad ska du göra denna sista helgdag?

2 kommentarer:

  1. Denna sista i lång rad av helger har jag ägnat åt att...jobba =). 31 gardinlängder. Stryka, sätta i fingerkrokar och hänga. Tog ca 4 timmar för tre personer, jag, min dotter och kunden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 31 gardiner... Jag såg på FB att ni hann ha öppet i affären också, fast det var måndag! :)

      Radera