lördag 7 december 2013

Idag hatar jag allt och alla!

Avskyvärd dag idag. Allt känns verkligen botten. Deppar och morrar...

Började imorse med att lilla hunden bitit sönder den nästan nya hundsängen - tussar av grön ull över hela hallgolvet när jag kom ut ur sovrummet. Skit! La hundsängen längst upp på den betänkligt vingliga högen av kläder att laga. Dåliga samvetet gnagde...

Nere i köket luktade det bokstavligen kattskit. Snö ute medför att katterna använder toan inne. Nån av dem hade dessutom klivit i sin egen hög - skitiga kattspår tvärsöver hela köksgolvet.

Till lunch skulle vi ha resterna av squashsoppan från gårdagen. Tappade den jäkla burken, hamnade på rätt håll, men vad hjälpte det - innehållet skvätte långt uppåt väggarna samt på mina rena jeans och tröja. Bara att byta och torka upp och hitta på annan lunchmat.

På eftermiddagen kollade jag hur många böcker jag fått sålt från förlaget (Vulkan). Inte en enda! Skit och piss! Dessutom strejkade skrivaren när jag skulle skriva ut viktiga jobb-papper.

Halkade omkull på en hal rot i skogen på hundpromenaden, satte vanthanden i en pöl och knäna i leran. Blöt och surare än någonsin.
Ovanpå det kom att stora hunden slet av rullkopplet och stack iväg efter ett rådjur! Kom tillbaka en halvtimme senare släpandes på det döda rådjuret, som var alldeles för stressat och söndertuggat för att duga till middag. Fasiken också!

Skulle ha pannkakor till middag. Glömde fettet i pannan, skulle bara hänga den förgjordade tvätten. Brandvarnaren började pipa och när jag kom ner brann det friskt i fläkt och tak. Brandsläckaren vägrade funka och till slut fick jag rusa ut ur det övertända köket, fick bara med mig laptopen. Så nu sitter jag och familjen i bilen och betraktar askhögen som återstår av hemmet.

Haha! Nu har ni nog fattat vissa misstankar! Helt rätt, allt är båg och f-d lögn! Tänkte att ni skulle tycka det var välgörande om den där odrägligt pigga, positiva och energiska veterinären för en gångs skull hade det  lite motigt! Men tji fick ni! Jag är lika glad och munter som vanligt :)

Nå, hur långt hann just du innan du fattade att det inte kunde stämma?

4 kommentarer:

  1. Stekpannan=) Glömt fettet och det börjar brinna? Annars kunde allt varit en helt vanlig dag i en helt vanlig människas liv...hahaha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det mesta har hänt... inklusive stekpannan, fast vi hejdade det i tid. Men klart inte allt på samma dag :)
      Kollade idag - har sålt 2 ex från Vulkan, säljer bättre hemifrån uppenbarligen!

      Radera
  2. :-D Jag fattade misstankar när hunden kom släpandes med det döda rådjuret!
    Men annars finns det ju dagar då det mesta går på tok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var nästan på äkta sånt humör i eftermiddag när jag försökte fixa en läckande akvariepump! :(

      Radera