onsdag 4 december 2013

Den gyllene medelåldern

Hallå alla oroliga 49-åringar! Jag skulle gärna vilja lugna er. Det är helt ok att vara 50+. Faktiskt! Själv är jag 60- ett knappt år till. Känner en anings olust vid att fylla 60 kan jag väl erkänna, men med tanke på hur mycket bättre 50-talet varit än 40-talet så blir nog 60-talet en upplevelse värd att fira!

Så många siffror! Ändå är de egentligen oväsentliga. Man är inte äldre än man känner sig - och omvänt, man känner sig äldre än man är om man inte passar sig... Mitt recept på välbefinnande:

- Ett jobb man inte bara står ut med, utan trivs med. Deltid rekommenderas.
- En familj att älska och mysa med.
- En hobby som verkligen fängslar en. Tex författande.
- Bostad på landet och hundar som ska rastas. Många gånger...
- En iPod eller smartphone så man kan fylla öronen med musik under de långa, härliga hundpromenaderna.
- Vänner är bra. Om de sen mest befinner sig på nätet så okej för det. Men någon mer förtrogen behöver man. Kan även vara maken/makan eller en nära släkting typ syster eller bror.

Blanda alla ingredienser och krydda med några bra böcker och TV-serier, extra god mat till helgerna, ett glas vin eller två då och då och du kan bara inte misslyckas! Smaklig måltid!

Hallå alla ni 60-åringar! Snart kommer jag! Så kul vi ska ha tillsammans...

Allra sist. Ni missar väl inte dagens lucka i Julkalendern Tomten fryser fast igen? Dagens förtext:

Hon har gjort slut
Stefans flickvän har gjort slut. Nu är det upp till hans vän att visa förståelse och stöd. Klarar han den uppgiften?



2 kommentarer:

  1. Som 60+ kan jag bara säga, att nu behöver man inte hålla in magen om man inte vill hahaha

    SvaraRadera