onsdag 27 november 2013

Vulkan igen

 Jag är rätt less på Vulkan nu. De två största felen:
1. Att man får vänta så länge på mejlsvar för det mesta, ibland kommer inga svar alls. Ibland kommer de lördag eller söndag så man får dåligt samvete för att man stressar dem så att de måste jobba helgerna också. Porten blev officiellt publicerad en söndag till exempel.
2. När man får svar så är det aldrig (bokstavligen aldrig) svar på allt man frågat.

Det blev ju ett skönhetsfel på cirka halva min utgåva (på blygsamma 100 ex). En rispa/veck typ på framsidan. Med Egentugivarnas och syrrans stöd i ryggen så klagade jag. Fick svaret att självklart skulle böckerna tryckas om... Senare mejl angav att jag skulle få dem samma vecka eller början på nästa. Jag väntade och väntade. Mejlade till slut och frågade var böckerna blivit av efter över 2 veckor.
Jodå de hade hamnat uppe hos Vulkan, de skulle genast skicka ner. Hurra tänkte jag, frågade inte hur många... 26 stycken för att ersätta de defekta? Eller kanske fler, kanske de tryckte om alla 100 :D.

Döm om min besvikelse när jag några dagar senare fick en enda kartong med 14 ex (varav 1 hade samma fel och 2 andra skönhetsfläckar). Så här skrev jag då, den 20 november, alltså idag en vecka sedan:

Hej!
Har just hämtat och packat upp böckerna. Undrar hur det är tänkt. Jag har bara fått 14 nya ex av Porten, varav 1 har samma vertikala skada som de gamla defekta och 2 har en ny typ av skada, på baksidan, svängd som om någon dragit med fingret innan glossen stelnat. Den ena så pass att jag inte kan sälja till fullpris, den andra... ok, till nån mindre nogräknad kund.
Många av böckerna (även de gamla) har även en horisontell "rispa" på framsidan, men den känns inte när man stryker med fingrarna över, så det struntar jag i.

Slutsats: Tryckeriet håller inte måttet avseende omslaget. Alla borde vara helt ok!
Mina frågor nu:
1. Ska dessa 14 (13) ex ersätta de 26 defekta? Tryckte ert tryckeri inte upp fler än så?
2. Hur gör Vulkan med era lagrade defekta ex av Porten? Bryr mig inte lika mycket om dem, för ev klagomål kommer gå till er på Vulkan, antar jag.
I nuläget är jag inte en nöjd Vulkankund.
Här hade det passat med en riktigt sur smajlis, apropå förra inlägget! Men jag är liiite för väluppfostrad.

Någon som tror att jag har fått svar? Nix pix. Så nu funderar jag på att skicka denna länk som enda mejltext. Vore då bra med en rad stöttande kommentarer! :)

6 kommentarer:

  1. Det är bara Vulkan som tappar på detta själva! Förhoppningsvis har de bara inte hunnit svara eller ännu hellre inväntar fler exemplar som är på väg till dig.

    SvaraRadera
  2. Så oerhört konstigt att inte skicka fullt antal. Har man reklamerat 26 ex ska det också ersättas med minst 26 ex, Dessutom ska de självklart vara felfria.På en vecka borde du ha fått ett besked.

    SvaraRadera
  3. Väldigt nonchalant av dom! Jag hade blivit vansinnig...du har betalat för en tjänst och en produkt som ska vara i det skick som Vulkan utlovat! En tandläkare kan ju inte laga halva tanden och lämna resten....nej usch! Dom borde vara rädda om sitt rykte som börjar gå neråt efter vad jag har läst och ta sig i kragen!

    Kämpa på och ge inte upp! Självklart ska du få tillbaka alla exemplar som det var fel på eller pengar tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Du ska inte acceptera dåliga produkter eller bristande kundservice. Stå på dig!

    SvaraRadera
  5. Håller med ovanstående, riktigt dåligt hanterat av Vulkan! Mejlbomba dom tills de svarar :)

    SvaraRadera
  6. Du ska aldrig acceptera det här. Begär avdrag på fakturan och tryck på ett nytt ställe! Scandinavian Books är bra! Så även Scand Books. Lycka till!
    Kram Kim

    SvaraRadera