lördag 23 november 2013

Kronobergs bokmässa - eller konsten att sälja 2 böcker, haha!

Anna Wiking, Mikael Hammarlund, Björn Wirén och Astrid Ahlberg på Kronobergs bokmässaIdag har Växjö stadsbibliotek öppnat glasdörrarna för den stora massan, som strömmade in för att möta Kronobergs egen författarskara. Eller nåja, kanske de inte direkt strömmade, men en stadig rännil var det i alla fall. Jag var förstås där, delade bord med min syster Anna Wiking och vännen Björn Wirén. Den senare har beskrivit mässan så bra och skrivit så vackert om min Porten att ni borde fortsätta läsa på hans blogg, som ni hittar här! :)

Astrid Ahlbergs Porten på Kronobergs bokmässaMed oss var förstås min kära dotter Caroline och Björns kusin Mikael som agerade fotograf.
Trots (eller tack vare?) Carros vackra bokmärken sålde jag bara två (2) böcker. Men många tog en kola och ett bokmärke eller två och det var ju bra. 50% av köparna var bonde, apropå att välja rätt målgrupp! Den andra var en långhårig man med snygg stormhatt, man kan ju fråga sig vilken målgrupp han tillhör... Fantasyläsare? Trollkarl? Fast han skriver dikter mest, tror jag han sa.

Ingen aning nu om vad nästa marknadsföringssteg
ska bli. Fast har satt in en annons i Svensk Veterinärtidning, decembernumret, det kanske gör susen...

Var någon av mina läsare på Kronobergsmässan? Vad tyckte du? Bra arrangerat tycker jag, vill gärna vara med nästa år igen, framför allt då för att träffa kollegor och köpa böcker (med hem hade jag sju böcker, när jag nu ska få tid att läsa dem...)

Lördag kväll, nu ska jag göra pizza! Till det ett par glas rött för att fira försäljningsbragden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar