söndag 17 november 2013

Recension nr 3 av Porten

Författardrömmar har skickat mig en länk till ytterligare en recension över Porten. Du kan hitta hela recensionen här. Bland annat skriver hon:

Det är den första boken jag läser av en egenpublicerad författare, och jag är imponerad.
...
Delar av boken handlar om lantbruk och skadade djur, och det är tydligt att Astrid vet vad hon pratar om. Ett tag blir det väldigt mycket resande fram och tillbaka genom porten och vissa beskrivningar är lite väl utförliga. Ett parti efter mitten är lite mindre intressant än resten av boken. Handlingen hade kunnat kortas ner något, men det är en bra bok och de gånger jag verkligen hade tid att läsa var jag fast i handlingen.

Alltid spännande och rätt nervöst med recensioner... På lördag är det dags för nästa utmaning: Kronobergs bokmässa på Växjö stadsbibliotek. Ett sjuttiotal författare med lokal anknytning får möjligheten att visa upp sina böcker och sig själva, inklusive sälja en och annan bok. Förutom chansen att bli av med några exemplar så ska det bli mycket roligt att få träffa andra författare; knyta kontakter inför framtida samarbete kanske.

Min dotter Caroline har fabricerat en hög med bokmärken att skänka bort till mässbesökare som inte är riktigt mogna att köpa Porten, kanske vill fundera på saken. Samt givetvis skicka med på köpet till de som slår till direkt. De blev sååå vackra, med lite text om boken och min bloggadress på baksidan. Till och med en ruta med QR-kod lyckades hon klämma in! Stort tack, Caroline!

Är det någon som vill ha ett bokmärke eller två, hör av er så skickar jag!

3 kommentarer:

  1. Mycket snygga bokmärken!

    Det kanske t.o.m kan vara en framtida affärsidé för Caroline...?

    Jag vill gärna ha några stycken och göra lite reklam för dig här i stan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skickar, bör ju ha din adress eftersom jag skickade Porten... :)

      Radera