söndag 27 oktober 2013

Recension nr 2... Och bokreleasen

Här kommer nästa recension! Har inte fått själva texten ännu så jag nöjer mig med länken. Det är Fantasygrottan som står på tur. Tack!


Hade bokreleasefest igår, fast vi kallade det Öppet hus. Höll till i min systers vackra affär Chocolat & antikt, i den antika delen. Mycket trevligt och gott att äta och så MEN mycket dålig uppslutning trots att min syster legat i för att locka dit folk. Lammhult är ju inte så stort... Men jag sålde 9 böcker så jag är ändå nöjd. Maria Bjelke von Sydow var där och signerade sina böcker; ja vi var faktiskt sex författare totalt...

Här sitter jag och brorsan och signerar. Gravallvarliga...


Maria Bjelke von Sydow. I bakgrunden min svägerska Marianne (med sjalen). Hon bidrog med en fotobok.


Min bror Staffan Wiking vid sidan av bokhyllan.
Han har skrivit Per Sunds förunderliga äventyr.













Min syster Anna signerar sin barnbok Pannkaksfolket.

Nöjer mig med dessa foton, tycker själv inte det är så där fasligt intressant med en massa bilder på andras
releasepartyn, om jag ska vara ärlig...

Ni får ursäkta att det inte blir så snyggt upplägg men internet har legat nere hela dagen så nu är det hög tid att sooova. Gäääsp!


9 kommentarer:

  1. Härligt vad fina recensioner du fått! :) Grattis! Ser framemot att läsa den ännu mer nu. Hur hittade du vilka du skulle skicka recensionsexemplaren till? Brottas med den frågan själv nu och har ingen aning om var man hittar recensenter. :-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det frustrerande med alla böcker man har på kö att läsa?! Håller på med två nu, dels snart klar med Rämnfödd av Anna Blixt, dels läser jag Förlora för att vinna för att sedan recensera den.
      Jag skrev ett blogginlägg och efterlyste recensenter. Du kan ju fråga May-Louise Andersson (f.59). Hon var väldigt snabb! Jag kan också tänka mig att ställa upp om du vill :) Fast är ingen van recensent...

      Radera
    2. Hej igen! försökte trycka på länken du gjort till hennes sida men kommer inte in där, vet inte om det är bloggen som är lite knäpp nu eller vad men ska försöka igen. du kan inte skriva ut hela hennes adress så kan jag mata in den i sökfältet?
      Du får jättegärna recensera min bok om du vill? :) Har ju ingen tryckfärdig men kan även skicka en fil på datorn. Annars skickar jag gärna en bok till dig när dom är klara. :)

      Radera
    3. Nu har jag fixat länken, hon har en ny bloggadress just för att den gamla krånglade. Vill gärna recensera din bok OCH ha den... Dessutom kan jag inte sätta igång riktigt ännu, måste beta av annat jag lovat först. Annars funkar datafil också :)

      Radera
    4. Tack för kontakten Astrid!
      Nu har Caroline och jag fått nätkontakt ;)

      Kul om du också ska recensera; här gäller det att vässa pennan.
      Det ser jag fram emot - men givetvis främst att få läsa Carolines bok.

      Och ja, tack för att du ändrade min bloggadress; jag kan tyvärr inte rekommendera Passagen. Deras server är opålitlig.

      Jag finns även på Boktipset förresten numera och där kommer recensionerna automatiskt in på AdLibris. Smidigt.

      Allt gott!
      May-Louise

      Radera
  2. Din bror är väldigt lik Leif Mannerström. Jag antar att han får höra det ofta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick googla, hade ingen aning om vem denne man var... Njae, Staffan är inte alls så rund och satt, ser bara ut så på bilderna. Han är MYCKET stiligare!!! :)

      Radera
  3. Vad roligt att du fick sålt så många böcker ändå! Lät som en trevlig release tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en så härlig miljö i syrrans antikdel av affären, gamla vackra möbler, kristallkronor, äkta mattor... Och de som kom köpte ju snällt och stannade kvar länge. :D

      Radera