tisdag 29 oktober 2013

Publiceringsknappen intryckt!

Fick svar från Vulkan idag. Som jag skrivit tidigare så reklamerade jag ju den första upplagan (på blygsamma 100 ex), på grund av en liten skada på omslagets framsida. Vulkan gick genast med på detta, vilket jag tycker var värt en extra guldstjärna (de har inte så många). Mejlet idag gällde de nytryckta böckerna, som kommer denna eller senast nästa vecka. Min kontakt på Vulkan undrar nu om vi ska gå vidare med publiceringen...

Så nu tar jag sats och hoppar ut i fritt fall från högsta trampolinen... För nu kommer sanningens minut. Dels blir det fritt fram för andra recensenter, kanske inte så positiva som de jag mött hittills. Dels kommer jag märka om det finns någon efterfrågan eller om boktravarna kommer ligga på hyllan och samla damm...
Eller lika illa, ligga kvar i oöppnade kartonger.

Men jag har ju Kronobergs bokmässa den 23 november att se fram emot! Där finns möjlighet att sälja, inte bara till allmänheten utan även kanske till en och annan kollega bland de över 70 anmälda författarna!

För övrigt har jag nu börjar räkna dagarna till 1november då Nanowrimo kör igång. Jag har fått en idé till en helt ny bok, helt utanför serien om Ön (där Porten är den första delen). Kanske skriver jag på den. Eller så skriver jag klart min andra fristående, även om det är liiite fusk. För försöka ska jag ändå göra.

Tänker du ta upp utmaningen? 50 000 ord på 30 dagar... Eller kanske du inte skriver på något eget. I så fall önskar jag du får en stimulerande november likafullt!

8 kommentarer:

  1. Ska absolut försöka få ihop de där 50.000 orden :) har varit med två gången varav jag vann förra året och det kändes underbart. Lycka till!
    Och om du vill lägga till mig som writingbuddie så heter jag Susanne Ahlenius där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Writingbuddie - det får min dotter visa mig hur man gör. Har inte anmält mig ännu... Inser att det är hög tid!!!
      Lycka till själv :)

      Radera
  2. Vad händer om man anmäler sig och inte får ihop 50.000 ord? Kostar det något? Var anmäler man sig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Händer absolut ingenting. Man bara struntar i att logga in och lägga upp sitt verk. Kostar inget men bidrag mottages tacksamt, belönas med nåt gåvobevis eller liknande har jag för mig (inte skänkt nåt själv, verkade så komplicerat). Anmäler sig - kan återkomma till dig på mejlen, ska anmäla mig idag. För övriga är det bara att Googla!

      Radera
  3. Jag har läst mycket om Nanowrimo men jag vågar inte. Hahaha! SÅ fegt, jag vet. Har skitmycket tips och bra-att-ha-kunskap om detta och skrivandets förmåga, men jag är inte där än. Kanske nästa gång. Jag har ju en miljard böcker färdigskrivna i huvudet redan så... Det är min skrivstruktur som är helt ebarmlig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrivstruktur? =?. Du har ju ingen svårighet med att uttrycka dig på bloggen ju! Jämför http://softkitty.bloggplatsen.se/ Har man bara en tillstymmelse till idé så kan man ju sätta igång bara. Men det ska ju vara med sikte att få ihop en bok, även om den kanske aldrig blir tryckt. Annars kan man nog använda tiden på ett bättre sätt.

      Radera
  4. Jag skulle vila vara med, men kommer nog ha svårt att få ihop 50 000 ord på så kort tid. Dels har jag inte möjlighet att skriva så mycket som jag skulle vilja, och dels har jag lite problem med inspirationen just nu.

    Fina recensioner du har fått. :) Du ska få min så småningom också. Har inte kunnat läsa så mycket som jag har velat, men det går framåt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var lite halvt tveksam men har nu fått en bra idé så nu längtar jag efter att få prioritera skrivandet å det skamligaste en månad!
      Recensionen, ingen brådska. Tur att det inte går bakåt i alla fall, haha! Du får väl skumma över den tråkiga strax efter mitten delen :)

      Radera