fredag 11 oktober 2013

Höstfrågor

Idag gör jag det enkelt för mig. Har blivit taggad (som det tydligen heter, lär mig bloggspråket allt eftersom) av Gabriella på the Ponkinssons att svara på följande frågor med höstanknytning.

1. Vad är det bästa med hösten?
Att sommarhettan är över. Gillar inte värme. Tänk så skönt med denna kyliga, uppfriskande höstluft!

2. Vilken bok påminner dig om att skolan börjar igen?
Haha. Det var länge sedan jag tänkte på skolan! Dock drömmer jag mardrömmar med skoltema ibland, att jag inte läst på inför något prov, typ... Så har inget förslag här.

3. Hitta en bok i din bokhylla som har något höstrelaterat på omslaget.
Har letat lite men inte hittat. Kollade alla med orangeröda ryggar men nix pix. Så det fick bli lite fusk... Tog brorsans bok och placerade "något höstrelaterat" på omslaget...


4. Vilken är din favoritskräckbok?
Gillar inte skräck egentligen, men de snällare av Steven King går an. Men annars Ira Levins Rosemarys baby. När jag ändå nämner den författaren, åh vad jag älskade hans En vacker dag (sf från 1970)! Borde läsa om! Eller inte. Ibland blir man besviken när man läser om sina favoriter från ungdomens dagar.

5. Favorithalloweenfilm?
Ingen alls. Ser inte sådant...

6. Vilket bokutsläpp under hösten ser du mest fram emot?
Min egen Porten förstås... Väntar på att Vulkan ska trycka ny upplaga bara, fast har börjat smygsälja redan.

7. Vilken filmpremiär?
Fortsättningen på The Hobbit. Catching Fire också förstås (uppföljaren till Hunger Games).

8. Tre böcker som du ska försöka hinna läsa i höst?
Då tar jag från högen av inköp på Bokmässan:
En av de sista av Annah Nozlin
I skuggan av ett ljus av Marie Löfgren.
Mannen med änglavingarna av Daniel E Andersson.



Nu ska jag tydligen tagga 5 andra, men väljer att släppa frågorna fritt till vem som vill ha dem.
Är det att bryta mot bloggreglerna :) ?

6 kommentarer:

  1. Det är vatten på Staffans bokomslag också. Är inte det lite höstrelaterat? Vatten, regn, höst... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, normalt sett, men inte denna höst... Alldeles för torrt.

      Radera
  2. Jag gillar sommarvärmen, men efter en lång sommar kan det vara skönt med höst, mysigt med lite regn ibland och alla myggor är ju borta!

    SvaraRadera
  3. Har just behandlat hundar o katter en sista gång med fästingmedel. Kanske onödigt...

    SvaraRadera
  4. Ja, du bryter mot bloggreglerna. Hehe! Närå... Jag är glad att du inte taggade någon eftersom jag gärna tar emot dessa frågor och svarar i min blogg. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fortfarande en del saker i bloggvärlden som sätter myror i skallen på mig, är ju rätt nyfödd här...

      Radera