torsdag 24 oktober 2013

Från ett hotellrum...

Sitter vid en skrivbänk i ett trångt hotellrum på Scandic i Uppsala och filosoferar över livet. Varför är jag här? Alltså då menar jag inte så djupt som: varför är jag här på jorden = vad är meningen med livet? Utan bara: varför har livet vridit och vänt sig så att just jag sitter just här just nu?

Strunt samma. Klockan är drygt 22 och jag är behagligt mätt efter en tvåtimmarsmiddag i sällskap med 5 karlar, alla med fiskodlarbakgrund. Gissa vad vi åt? Tre åt biff och två revbensspjäll, medan jag själv valde kyckling med västerbotten-potatisbakelse, stekta kantareller och myntasås. Mycket gott!
Ingen av oss åt alltså fisk fast det alternativet förstås fanns...

Eftermiddagen har ägnats åt diskussion runt en ny författning avseende fiskodlandets villkor och regler. Rätt utmattande att vara så koncentrerad. Inte särskilt positivt heller, i alla fall inte för fiskodlarna, som kan räkna med kraftigt höjda avgifter nästa år avseende övervakningsprogram i jordbruksverkets regi.

(Detta måste vara urtråkigt för er läsare, gissar att många redan gett upp...)

Men jag har redan kollat facebook, mejlen och bloggarna jag följer, så jag har ju faktiskt tid att skriva ett inlägg. Känns lite surrealistiskt att sitta här och göra det på min arbetsdator. Lite strul innan jag fick det att fungera, men skam den som ger sig. Snart ska jag i alla fall stänga ner och istället slå upp boken jag läser just nu: Förlora för att vinna. (Kan varken kursivera eller fixa länk märker jag). Den är riktigt spännande så det gäller att inte bli sittande för länge. Imorgon väntar en grym mötesförmiddag följt av 50 mil i bilen hem... Men sen kommer den roliga belöningen: Fredagsmys och så på lördagen Öppet Hus med bokrelease hos syrran!

Vad gör ni på kvällarna när/om ni måste bo på hotell i jobbet?

3 kommentarer:

  1. Enkelt! Sover! Fast först ser jag/vi till att få en riktigt god middag =) Sover aldrig över ensam på hotell förresten. Både i dag och i morgon gäller det våra nya böcker. I dag kommer smt för att göra en "inför" grej. De återkommer på måndag för en eftergrej också.
    Och i morgon är det den roliga releasfesten. Jippi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snopet att jag inte var hemma så jag kunde vara med på intervjun... :(

      Radera
  2. Scandic har många bra hotell men det i uppsala är skabbigt! Uscha! (Men jag bor i krokarna så jag är nog partisk. Det är bara SÅ fult)!

    SvaraRadera