onsdag 2 oktober 2013

Attan att man måste jobba...

Jag har ju ett jobb jag trivs med. (I alla fall delen som rör Fiskhälsan). Halvtid dessutom. Fast det i praktiken rör sig om 70-75%. Men kan ändå känna frustration över att behöva jobba när jag vill göra annat! Skriva! Läsa! Blogga också förstås. Planera vad som ska hända nu.

Imorgon eller på fredag kommer 4 kartonger fulla med böcker... Fick ett telefonsamtal från 08-området idag på fm nämligen så det vet jag nu. Skulle förstås vilja ägna mig åt detta nu.
Får göra en lista... (Älskade listor!):

1. Träffa syrran och planera fortsättningen, releaseparty och sånt. Fredag.
2. Har fått ett par hugade läsare/recensenter (vilket jag tackar för!) som jag ska skicka boken till så snart den kommit.
3. Ett ex ska vår gode vän Björn få, han som så småningom ska läsa in den som ljudbok. Honom träffar jag på lördag.
4. Läsa i mina två nyinköpta böcker om bokutgivning. Helgen? Fast har redan flera grejer inplanerade, bland annat halvdag med hundkursarna och den allra första bokskrivarcirkelträffen.
5. Sätta pris på böckerna så det går ihop. Vinst är inte nödvändigt, men vill ogärna förlora på det hela.

Tror jag stannar här så länge. Får bli ett kort inlägg idag, trött efter tre fullspäckade fiskdagar.

P.s. Finns plats för ytterligare 1-2 recensenter. Någon mer som är intresserad av ett gratisex?

Får bli en suddig akvariebild i brist på bättre fiskbilder

4 kommentarer:

  1. Det var en rejäl lista! Förstår att du gärna vill ta itu med den hellre än göra annat. Så är det ju. Helst vill man skriva och läsa hela tiden! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är tur att man har både lördagar och söndagar och inte bara kvällar...

      Radera
  2. Hade kanske varit bra om du hunnit skumma någon av böckerna om eget bokförlag typ. Men vi kan nog hitta på något att prata om =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ena boken är en nyare upplaga av den jag redan lånat och skummat, men den andra tror jag är än mer givande (Förverkliga din bokdröm). Den fick jag som "premie" när jag gick med i Egentugivarna :)

      Radera