lördag 12 oktober 2013

Allt började med ett mejl...

Livet har verkligen överraskat mig med helt oväntade vändningar detta år. Hade inte trott det om någon för ett år sedan hade beskrivit hur min tillvaro skulle se ut hösten 2013. Filosofiskt har jag letat efter någon vändpunkt och tror mig ha hittat den:

I vintras anmälde jag min dotter och mig till en skrivarkurs ledd av Bengt Carlberg, Växjöförfattare.

"Aha", tänker ni. "Hon fick plötsligt fart på sitt skrivande tack vare en duktig kursledare!"
Men nej. Jag hade inga problem med skrivandet före kursen, men hoppades ändå vidga horisonterna. Kanske öka kvaliteten och inte bara kvantiteten.Typ.
Den omvälvande följden av kursen blev en helt annan. Och det ena ledde till det andra...

Vi lärde känna Björn Wirén, som själv skriver och bloggar på En sen författardröm.
Björn rådde mig att starta en blogg.
Min systers tjatande fick mig att kontakta Vulkan för utgivning av bok nr 1.
Bloggen öppnade en ny värld därute för mig, gav mig nya kontakter och stimulans.
Någonstans på någons blogg läste jag om Egenutgivarna.
I september blev jag medlem i denna intresseförening.
Via Egenutgivarnas medlemssida på Facebook har jag fått flera jättebra tips.
I oktober kom första upplagan av Porten.
Min syster och jag kommer ha releasefest i hennes affär i Lammhult 26/10.
En fråga på Egenutgivarnas Facebooksida om fler böcker som min syster kunde erbjuda i sin bokhörna ledde till flera nya kontakter med småländska författare.
Nu ser jag en möjlighet att träffa och samarbeta med andra lokala egenutgivare...
Plötsligt ingår jag i en stor, generös gemenskap, har planer på att starta eget förlag och har en bok till salu!

Är det så att du skriver eller funderar på att börja skriva, så rekommenderar jag dig varmt att gå med i denna fantastiska förening. Du kommer inte att ångra dig!

6 kommentarer:

  1. Ja, livet kan verkligen ta krumsprång. Tänker ibland på dessa unga människor som avslutar sitt liv för att de inte tror på en framtid. Vad kunde inte ha hänt dem om de bara gett livet en chans. Är så glad över vårt nya projekt och ser frammåt med ett barns förväntan =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att detta kan hända även oss 55+! Vi kommer ha såå roligt framöver :)

      Radera
  2. Vad roligt att du har fått kontakt med andra egenutgivare! Något bland det bästa med att skriva är gemenskapen med alla andra som skriver!

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Man ska trycka på svara om det är ett svar på ett tidigare inlägg :P
      Fin höstbild btw, nu måste jag springa till matteövning!

      Radera
    2. Ja ja, det vet jag väl älskade dotter! Men man kan väl missa knappen ibland...

      Radera