lördag 7 september 2013

Vem är du?

När jag för tre månader sedan startade min blogg kändes det både berusande och befriande med denna envägskommunikation. Jag skriver ett antal ord och slänger ut dem i etern. I princip vem som helst kan hitta dem, plocka upp dem och läsa. Inga krav på att svara på någons synpunkter eller försvara vad man skriver. Jag har ingen aning om vem som går in och läser på min blogg. Eller, det är inte helt sant, jag har ju en handfull läsare inom släkt/vänkrets som jag känner väl.

Tre månader har gått. Besökarantalet har långsamt ökat, medan de som lämnar kommentar mest är de gamla vanliga (ett stort tack till denna trogna lilla skara!) Det kan inte hjälpas - jag blir så nyfiken på vilka ni är som hittar hit. Min inställning har delvis förändrats: det skulle vara givande om det blev lite mindre monolog och en aning mer dialog. Ett knep kanske är att göra så som jag har sett att en del andra bloggare har som vana, nämligen att avsluta varje inlägg med en fråga - "vad tycker du?"

Så vem är du? Är du en av dem som råkat snubbla in här för att min bloggadress syns på någon annans blogg via mina kommentarer? Har du hittat mig via Google? Är det någon bekant/vän/släkting som tipsat dig? Är du tillfällig besökare som kollat runt lite och sedan bestämt sig för att "nähä, detta är inget för mej"? Eller är du någon i min egen släkt/bekantskapskrets?

Jag har ett förslag, eller snarare en bön. Du som orkat läsa ända hit ner, fortsätt längre ner och lämna en kommentar.  Vore roligt om du vill nämna hur du har hittat hit. Men det är inget måste! Du kan vara anonym om du så vill och det behöver inte vara mer än något ord, bara du visar dig. Tack på förhand!

En symbolisk blomma som tack!

11 kommentarer:

  1. Mig känner du till, men kommenterar ändå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Först att svara! :) Kanske den enda? :(

      Radera
  2. Mig känner du också till. Vill bara visa att jag läser :)

    SvaraRadera
  3. Ånä. Nu ska vi inte vara pessimister =) Även jag svarar. Trotts att jag "bara" är din syster. Kommer säkerligen fler kommentarer.
    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack båda två. Jag har nog överträtt någon osynlig bloggregel här. Men kanske det blir fler som avslöjar sig under dagen...

      Radera
  4. Hälsn. från Lund, vem kan det vara? ;P
    Läser alla inlägg, men kommenterar inte så ofta eftersom det inte funkar på iPaden :/
    Annars jättebra blogg, med fina foton!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, kanske fler som läser via iPad!

      Radera
  5. Jag hittade hit eftersom du kommenterat hos mig. Jätteroligt med nya bloggar att spana in!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för besöket och välkommen åter - som man säger :)

      Radera
  6. Halloj Astrid! Du vet ju redan vem jag är (på sätt och vis) men jag kommenterar ändå och säger att jag läser och tycker dina inlägg är väldigt "hemtrevliga" och intressanta! Dessutom ser jag fram emot att läsa mer av din bok (både läser och skriver själv i princip bara fantasy och urban fantasy själv - förutom poesin då).

    Ha en trevlig dag! :)

    / qat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Upptäckte din blogg rätt nyligen, men har lagt upp den bland mina favoriter. Du skriver verkligt bra och har så fina foton. De senaste sommarbilderna ger mig (hem)längtan efter Norrland (är uppvuxen i Piteå).

      Radera