måndag 23 september 2013

Bokmässan - here we come!

Hoppas verkligen denna vecka blir bättre än den första. Den bör i alla fall sluta betydligt trevligare! Ska nämligen åka över till G-staden och kolla in Bokmässan på lördag. Kul, kul! Den gångna lördagen tillbringade jag på sjukhuset med sonen. Feber 38-39,5 i flera dagar, diarré och häftiga magsmärtor. Blindtarmen tog dom förra sommaren, annars hade den tanken legat nära till. Väntar på lite provsvar, men troligen är det ändå ett ovanligt segt virus. "Maginfluensa" brukar ju annars gå över på 1 eller max 2 dygn.Han är i alla fall liiite piggare idag och feberfri. Skrutt med ungdomen av idag... Själv verkar jag klara mig, liksom dottern. Maken hade en släng på ett par dagars feber och illamående.

Söndagen (igår) är minnesvärd för mig eftersom jag då skickade in den färdigfärdigfärdig-redigerade inlagan till Porten. Klart för tryckning! Yes!
Idag har jag firat med att köpa nya uteblommor. Blev fint tycker jag, står bredvid kökstrappan som jag passerar typ 10 gånger per dag.

Bokmässan var det ju. Dotter C och jag har ägnat några timmar åt att luskolla programmet. Från början tänkte vi vara ekonomiska och åka dit på söndag (billigare inträde), men vi har ändrat oss - kanske en del utställare börjar packa ihop redan framåt em. Så det får bli lördag istället och sen vilodag på söndag. Kan behövas eftersom vi inte övernattar.

Detta är några exempel på vad vi skulle vilja kolla närmare på:

Lördag:
10:00-12:00 - Kortare författarintervjuer, Vulkan (B03:62)
10:40-11:10 - BiblioteksTV (Digitala Torget, Stora Scenen, F-hallen)
11:00-11:45 - Digital Publicering, affärsmodellen (B09:04) 
11:10-11:30 - Fantasy för alla åldrar (B04:02)
11:30-12:15 - Självpublicering, författare + BoD (Molnet, Scenen, G-hallen)
12:00-13:00 - E-böcker (C02:32) Biblioteksföreningens nätverk E-böcker åt folket
13:00-13:30 - Nå ut till bokbloggare, Vulkan (B03:62)
13:30-14:00 - Blogg till bok, får man skriva vad man vill? (B04:02)
14:00-14:25 - Ge ut på eget förlag (D05:12)
15:20-15:50 - Digitala författaren (Digitala torget, Stora Scenen, F-hallen)
16:00-17:00 - Köp boken "Publicera dig!" och få råd (B06:39)

Sen har vi en rad extra intressanta förlag att besöka också. Hur ska vi hinna allt. Och när ska vi hinna äta... (typisk mammatanke). Dottern läser just högt ur mässtidningen:
I snitt börjar det en ny programpunkt var 43:e sekund under hela mässan...

Tänker du åka dit? Vad vill du särskilt titta/lyssna på? Tips?

6 kommentarer:

  1. Jag ska också dit på lördag, så då kanske vi springer på varandra nånstans. Ska dit med en kompis och vi har inte riktigt bestämt upplägg ännu, men kommer inte köpa seminariekort, så det blir att gå runt och trängas med alla andra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska hålla utkik efter dig, vet ju hur du ser ut... :)
      Vi köper inte heller sem.kort, inget som var tillräckligt lockande. Och tiden...

      Radera
  2. Skulle oxå vilja åka dit men har inte råd just nu. Kanske nästa år. Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det givande och värt det (tiden fr.a.) så släpar jag med dig nästa år... :)

      Radera
  3. ÅH vad roligt! Grattis till färdigredigeringen! Jag ska definitivt läsa den! :D

    SvaraRadera