onsdag 28 augusti 2013

Min morgonpromenad

Ikväll ska vi gå på bio så jag hinner inte skriva något inlägg. Istället lägger jag upp ett antal bilder från min morgonpromenad med hundarna - går alltid samma fina runda. 

Över gräsmattan förbi lekstugan. Syns stigen?

Tessi undrar varför jag stannat.

Grinden ut från trädgården.

Morgonsolen i motljus. I öppningen skymtar grannens havreåker.

Längs med åkerrenen.

Freja är alltid kopplad pga jaktiver. Tessi går lös.

Bäcken ser ut som ett dike, helt uttorkad denna sommar.

Nu är vi ute på en gammal skogsväg. En jätte har tappat ett
stenblock framme på höger sida, men det är längesedan.

Ute på en lite större skogsväg där vi tar höger.

Havreåkern igen, nu från ett annat håll.

Granskogen har övergått i hagmark och björkar. 

Byvägen. Här kan grannens pojk komma cyklande på
väg till skolbussen...

Tillbaka. Småpetunian och lobelian har passerat sin vackraste tid.
Jaha, det var dagens första hundrunda. Dags för frukost och morgontidning innan dagens arbete.
Visst är jag avundsvärd?

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga miljöer att promenera i :)

    Nu har jag skickat de första kapitlen till dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bor i en by med hagar och skog runtomkring. Tyvärr en hel del hyggen men gott om härlig gammal skog också.
      Ser fram emot att få läsa ditt manus :)

      Radera
  2. Jo! Du är avundsvärd som har den vilda naturen inpå husknuten! Och hundar som "tvingar" ut dej i den =). Verkligt fina bilder!
    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ändå bara tagit med mobilen... Fast lite suddiga är en del av dem.

      Radera