onsdag 17 juli 2013

Millimetrar och gram

Nu är Maria Stanke klar med hela omslaget, alltså även baksida och rygg. Det vill säga nästan, för Vulkan måste ge ett exakt ryggmått. Det hänger i sin tur på vilken papperskvalitet jag väljer. Ska det bli 60g som Peter på Vulkan rekommenderar pga det omfattande manuset (660 sidor), eller ska det bli 80g som är deras vanligaste kvalitet? Jag har jämfört med andra limbundna böcker och tycker inte Porten blir så fasligt tjock även om jag väljer 80g. Ryggen blir då 34 mm enligt Vulkan-Peter. Tar vi 60g blir den ynkliga 27 mm. Ingen tegelsten längre... Jag älskar tegelstensböcker!

Nåväl. Baksidan blir perfekt. Maria har hittat precis rätt skogsbacke som fortsättning på framsidan och har dessutom hjälpt mig med texten, ändrat till det bättre lite här och var. Jag är verkligen mycket nöjd och vill starkt rekommendera Maria för eventuella utgivningspigga läsare! Vad det ska bli roligt att snart få hålla den färdiga boken i mina händer!

Förutom den tryckta upplagan så blir det en e-boksvariant, det ingår i priset. Dessutom har en god vän påbörjat inspelning av ljudbok. Han är mycket upptagen så det kommer ta sin tid, men det känns ändå mycket bra att i framtiden kunna lyssna på min egen bok. Och många föredrar ju den formen, inte minst jag själv som lyssnar på betydligt fler än jag tar mig tid att läsa med ögonen!

När mitt Fantasyprojekt Porten nu snart är i hamn, lägger jag då av? Absolut inte! Nästa projekt är att få mitt femte manus utgivet, helst inte på egen bekostnad. Men dessutom har jag tvåan, trean och den halvskrivna fyran att redigera och skriva klart. Trean är min egen favorit i serien om Ön, som vi nu döpt det hela till. Åtminstone till och med den hoppas jag kunna ge ut. Om det nu blir på Vulkan även i fortsättningen, det återstår att se.

2 kommentarer:

  1. Det ska bli kul att se omslaget när det är färdigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag på något sätt kan visa det i bloggen! Annars kommer det så småningom på Vulkan förstås, men där syns klart inte baksidan.

      Radera